Főoldal » Gyakran ismételt kérdések
Gyakran ismételt kérdések
GYIK – Család- és Gyermekjóléti Szolgálat és Központ
Abban az esetben ha XIII. kerületi lakcímmel rendelkező szociális rászorult személy, aki létfenntartást veszélyeztető élethelyzetbe került valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gondokkal küzd.
Az áram vagy gáz szolgáltató általi kikapcsolása esetén, minél hamarabb keresse fel az érintett szolgáltatót. Ha késedelmesen keresi fel a szolgáltatót, a visszakapcsolás költségei magasabbak lehetnek. Kérdéseivel fordulhat a Családsegítő Szolgálathoz.
GYIK – óvodai- és iskolai szociális segítők
GYIK – nyári tábor
GYIK – Tanoda
A Tanoda szolgáltatás komplex segítséget biztosít, mely a szociális munka eszköztárában jelen levő segítő beszélgetés alkalmazásával, tanulási segítséget nyújt. A szociális kompetenciák erősítésével és a bizalmi legkör kialakításával egyéni támogatásban részesülnek a Tanodás gyerekek.
A gyermekekkel szociális munkások és szociálpedagógus végzettségű szakemberek foglalkoznak, melynek keretében egyéni- differenciált foglalkozások és/vagy kis csoportos tanulássegítés zajlik. A tanulássegítés hétköznaponként 13:00-16:00 óra között valósulnak meg, egyénenként előre egyeztett időpontokban hetente minimum egy órában, igény szerint heti több alkalommal.
A tanodai foglalkozások hétköznaponként 13:00-18:00 óra között valósulnak meg. 13:00-16:00 óra között tanulássegítés, felzárkóztatás zajlik. 16:00-18:00 óra között a szabadidő hasznos eltöltése érdekében, szociális kompetenciák fejlesztése történik különböző módszerek használatával.
A szülő/ törvényes képviselő az együttműködési megállapodás aláírásával vállalja, hogy folyamatosan kapcsolatot tart a tanodai foglalkozást végző szakemberrel, ha a gyermek nem tud részt venni a foglakozáson jelzi. Ha három egymást követő alkalommal nem jelenik meg a gyermek a foglalkozáson és távolmaradásának okát nem jelzi, a szolgáltatás megszűnik a gyermek számára.